Jde o finančně nejnáročnější stavbu v historii Litoměřic
Doprava v Litoměřicích bude plynulejší. Dlouhým kolonám vozidel jedoucích od terezínské křižovatky do města po Tyršově mostě odzvonilo. 17. prosince byl totiž otevřen Most generála Chábery. V ten samý den po něm projela první vozidla. Několikaleté přípravy spojené s projektováním a sháněním potřebných finančních prostředků a následně čtyři roky trvající stavební práce tak byly korunovány úspěchem.
„Most generála Chábery spojuje nejen dva břehy, ale celé generace. Příští rok si připomeneme sté výročí stavby Tyršova mostu, z čehož je zřejmé, že mosty se neotevírají každý rok,“ poukázal v průběhu slavnostního otevření na význam díla senátor Alexandr Vondra. „Jde o nejvýznamnější dopravní stavbu regionu za posledních sto let,“ dodal starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč.
„I velké výzvy se podaří, když se k nim postavíme čelem,“ podotkl radní Ústeckého kraje Jiří Šulc, který se coby bývalý hejtman významnou měrou zasloužil o spuštění stavby, která si vyžádala 1,6 miliardy korun.
Most generála Chábera je unikátním mostním objektem. Hlavní pole má rozpětí 151 metrů, což ho v České republice řadí mezi mosty s největším rozpětím. Konstrukčně se jedná o komorový most z předpjatého betonu s horní mostovkou. Délka nosné konstrukce je 584, 5 metru a celková délka dosahuje 607,9 m.